Η καριέρα του πολυφημισμένου όσο και θρυλικού πλέον τραγουδιστή και μουσικού Σωτήρη Κοματσιούλη είναι μοναδική τόσο σε όγκο όσο και σε ποιότητα, αφού οι συνεργασίες του με εγχώριους αλλά και κυρίως με ξένους κορυφαίους μουσικούς και συγκροτήματα διεθνούς κύρους είναι τόσο ογκώδης που δεν συγκρίνεται με τίποτα παρόμοιο για τα ελληνικά δεδομένα.

        Αναλυτικότερα γεννήθηκε στη Σιάτιστα Κοζάνης και τα πρώτα παιδικά χρόνια τα πέρασε στην Καστοριά. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε ηλικία μόλις δέκα χρονών συνθέτει μόνος του τα πρώτα του τραγούδια όπου ένα απο όλα αυτά είναι και το «Μη κλαίς κοριτσάκι».

       Επόμενος σταθμός του είναι η Λάρισα όπου και διαμένει για δύο συναπτά έτη και του δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσει το πρώτο του μουσικό συγκρότημα με την ονομασία Lovers που αποτελούσαν οι: Βαγγέλης Μηνάς(Hammond και τρομπέτα),Χρήστος Αυγερινός (Μπάσο σαξόφωνο), Τάκης Μαριέτος (Τενόρο σαξόφωνο), Σάκης Βασιλείου(κιθάρα),Λάκης Κορδέλας(Μπάσο),Γεώργιος Μηνάς(ντραμς) και Φόρης Σαμπάνης (τρομπέτα). Σε αυτή την χρονική περίοδο και στιγμή γράφονται οι λαμπρότερες και χρυσές σελίδες παίζοντας σε συναυλίες που κάθε φορά προλόγιζε και παρουσίαζε ο πασίγνωστος DJ Γιάννης Πετρίδης κυρίως αλλά και με τους Persons( νυν Socrates),τους Κάστορες,την Έλενα, κερδίζοντας τον θαυμασμό πολλών άλλων καλλιτεχνών που περιόδευαν την ίδια χρονική περίοδο και παίζανε στην μία αίθουσα του Rio Club ενώ στην δεύτερη έπαιζαν μόνιμα οι Lovers. Άξιο λόγου είναι το γεγονός πως η αείμνηστη Βίκυ Μοσχολιού ακούγοντας τον Σωτήρη εντυπωσιάζεται και ενθουσιάζεται τόσο πολύ που του ζητάει να εκκενωθεί η πίστα για να χορέψει σόλο μοντέρνο χορό, κάτι που αποδεικνύεται και απο τα αφιερώματα των εφημερίδων της εποχής.

        Ταυτόχρονα δέχεται πρόταση συνεργασίας απο τον Νίκο Παπάζογλου και τον Γιώργο Χατζηνάσιο αλλά ο Σωτήρης αρνείται παρά τον θαυμασμό που έτρεφε για εκείνους. Όταν η διεύθυνση του Rio Club ζήτησε να εμφανιστούν για όλο το καλοκαίρι στον Πλαταμώνα έγινε αποδεκτή και σαν παραλήρημα το πρώτο βράδυ έμεινε αξέχαστο στον Σωτήρη και τους Lovers όταν ο δρόμος τριών χιλιομέτρων είχε πλημμυρίσει απο χιλιάδες ανθρώπους που συνέρρεαν να τους ακούσουν, αν και δεν ανταμείφθηκαν απο την διεύθυνση του club αντίστοιχα και ανάλογα με την μεγάλη τους αξία.Αναμφισβήτητα ο Σωτήρης αποτέλεσε το είδωλο και ήταν ο αγαπημένος soul-rock τραγουδιστής που πέρασε μέχρι τότε απο την όμορφη Λάρισα.

        Στους θαμώνες του Rio προστέθηκε και ο Σπύρος Βασιλόπουλος ο οποίος σαν περαστικός ταξιδιώτης ακούει τον Σωτήρη, εντυπωσιάζεται και του ζητάει να τον κατεβάσει στην Αθήνα υποσχόμενος να τον φέρει σε επαφή με τον πολύ γνωστό μάνατζερ της εποχής εκείνης Άλκη Έξαρχο.Πράγματι ο Σωτήρης αρέσει πάρα πολύ στον Έξαρχο και τον στέλνει στον Όμηρο Αθηναίο για ακρόαση.Όταν αυτό γίνεται πραγματικότητα ενθουσιάζεται και ο ίδιος ο Όμηρος  και έτσι υπογράφει συμβόλαιο με την Pan-Vox, ατυχώς για δέκα ολόκληρα χρόνια.

        Στην ηχογράφηση του δίσκου θα παίξουν οι Sounds με ντράμερ τον πολύ καλό φίλο του Σωτήρη, Νίκο Αντύπα και με ηχολήπτη τον Κωνσταντινίδη στα στούντιο της Columbia στην Ριζούπολη.Εκείνη την ημέρα θα δημιουργηθούν τα δύο θρυλικά τραγούδια του Σωτήρη «Επιδρομή απο τον Άρη» και «Σαν τον άνεμο» τα οποία όντας διαχρονικά παίζονται μέχρι και σήμερα.Αμέσως ο Σωτήρης αρχίζει να εμφανίζεται πολλές φορές σε όλα τα τηλεοπτικά show όπως «Ντισκοτέκ για νεολαία» με τον Νίκο Μαστοράκη και τον Τέρενς Κουίκ, «ο Άκης Πάντας παρουσιάζει», «ο Τομ Τομ παρουσιαζει», «ο Άλκης Στέας παρουσιάζει». Αμέσως γίνεται αποδεκτός και αναγνωρίσιμος, ο κόσμος του ζητάει αυτόγραφα αλλά εκείνος δεν διαθέτει και αναγκαστικά υπογράφει σε τετράδια μαθητών ή σε πακέτα τσιγάρων γιατί λειτουργούσε όπως πάντα απλοικά και έξω απο τα τετριμμένα και τις συνήθειες των σταρ της εποχής.

        Κατά παράδοξο τρόπο και ενώ του είχαν ζητηθεί τα νέα του τραγούδια απο την Pan-Vox για την κυκλοφορία του επόμενου δίσκου του ξαφνικά αλλάζουν γνώμη ,δεν προωθούν το έργο και όταν ζητάει να λυθεί το συμβόλαιο αρνούνται κατηγορηματικά. Ο Τάσος Φαληρέας θαυμάζει τον Σωτήρη και ζητάει να τον εντάξει στο δυναμικό της Columbia αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ δυνατό. Ακολούθησαν κατά τον ίδιο τρόπο και οι προτάσεις του Γιάννη Πετρίδη ,παραγωγού τότε της Philips αλλά για τον ίδιο λόγο η Pan-Vox αρνείται να λύσει το συμβόλαιο.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η δισκογραφική καριέρα του Σωτήρη να θεωρηθεί τελειωμένη και να μην μπορεί να προχωρήσει. Μεγάλη παρέμβαση και πίεση δημιουργήθηκε απο την δράση της γνωστής δημοσιογράφου του περιοδικού Γυναίκα και Φαντάζιο Όλγας Μπακομάρου και που θα εισακουστεί μετά απο πέντε ολόκληρα χρόνια για να καταφέρει επιτέλους να λυθεί αυτό το συμβόλαιο.

       Ήταν όμως πολύ αργά για τον Σωτήρη γιατί είχε πάρει την απόφαση να ξεκινήσει μια νέα καριέρα στην Αγγλία,ευτυχώς επιτυχημένη.Με το λίγο κουράγιο και την διάθεση που του απέμεινε δημιουργεί ένα συγκρότημα με το όνομα Simoon που απαρτιζόταν απο τους: Αντώνη Μεντονιά (ντράμς), Βαγγέλη Κασιξιόγλου (Μπάσο), Νίκο (Hammond) και Βασίλη (Ρυθμική κιθάρα) και εμφανίζεται το καλοκαίρι του 1972 στο ξενοδοχείο Γαλήνη στα Καμένα Βούρλα. Παίζει μόνο τα δικά του τραγούδια και η αντίδραση του κόσμου είναι συγκλονιστική. Την ίδια στιγμή δέχεται πρόταση η οποία υλοποιείται, να εμφανισθεί στο περίφημο τότε ABC με το συγκρότημά του και με κιθαρίστα τον φίλο του Χριστόφορο Κροκίδη και όπου στα εγκαίνια εκτός των άλλων παρευρέθησαν εκατοντάδες φίλοι του, ακόμα και απο τα Καμένα Βούρλα.

      Στην ίδια σκηνή εμφανίζονται και οι Foremost οι οποίοι αν και εμφανώς δυσαρεστημένοι απο την επιτυχία του Σωτήρη δεν παρέλειψαν να τον συγχαρούν για την μη αναμενόμενη προσέλευση του κόσμου. Για ειδικούς λόγους που μόνο αυτή ήξερε, η διεύθυνση απομάκρυνε τους μουσικούς του Σωτήρη και στη θέση τους έβαλε τους Sunset που θα τον συνόδευαν. Απογοητευμένος απο αυτό ο Σωτήρης αποφασίζει να εγκαταλείψει το πόστο του συνεχίζοντας όμως με συναυλίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα με τους Κάστορες και πολλές φορές αντιμέτωποι με τους Socrates. Με το συγκρότημά του και τον Χριστόφορο Κροκίδη μπαίνουν στο στούντιο Polysound του Σήφη επί της Πατησίων για να γράψουν τα έξι καινούργια του τραγούδια τα οποία γνωρίζοντας οτι θα φύγει για την Αγγλία επιθυμεί να τα έχει μαζί του για να του θυμίζουν τις καλές του στιγμές με τους φίλους του στην Ελλάδα.

      Την παρότρυνση για να φύγει στην Αγγλία την παίρνει απο την αείμνηστη ηθοποιό και τότε σύντροφό του Μαρία Βασιλείου, πρωταγωνίστρια στην «Ευδοκία» ως το κορίτσι του στρατιώτη,στο θρυλικό ομώνυμο τραγούδι «το Ζειμπέκικο της Ευδοκίας»  αλλά και συμπρωταγωνίστρια στην ταινία «Θίασος» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.  Στην Αγγλία πλέον γνωρίζεται με τον παιδικό φίλο της Μαρίας Βασιλείου και ιδρυτή των Soft Machine,Robert Wyatt με τον οποίο αναπτύσεται μια βαθειά φιλία και με την βοήθεια του οποίου καταφέρνει να ηχογραφήσει πέντε τραγούδια το 1975 στο στούντιο Matrix πάνω σε ένα ιδιόρρυθμο και πρωτόγνωρο σμίξιμο ήχων rock και blues με μπουζούκι.Ο Robert λατρεύει αυτόν και την μουσική του.

      Το 1975 είναι μια ακόμη χρονιά ορόσημο αφού σε ένα δικό του live τον ακούνε το τζαμαικανό συγκρότημα CBS, οι μετέπειτα θρυλικοί Third World με τους οποίους αναπτύσσεται μια φιλία με αποκορύφωμα την απο κοινού εμφάνισή τους σε συναυλίες σε όλα τα ghetto της της Αγγλίας, παίζοντας κυρίως soul και reggae. Το 1979 τους ακολουθεί στην Jamaica όπου και γνωρίζεται με τον θείο τους, τον μεγάλο Bob Marley και μένει άναυδος απο την απλότητα και την καλοσύνη του.Έτσι λοιπόν του δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστεί και να προβάρει κάποια τραγούδια με την μπάντα των Wailers ενώ ως επιστέγασμα ηχογραφεί μαζί τους επτά δικά του τραγούδια που παραμένουν μέχρι σήμερα ανέκδοτα.    

     Στην συνέχεια επιστρέφει στην Αγγλία όπου το 1980 ανοίγει το δικό του night club με την ονομασία “Bouzouki by night” και κάθε βράδυ ερμηνεύει τόσο τα δικά του τραγούδια όσο και άλλες ξένες και ελληνικές επιτυχίες.Εκεί γνωρίζεται με τον Mike Timony, ενορχηστρωτή των 10CC και πραγματοποιεί τέσσερις παραγωγές μαζί τους στα Strawberry’s Studios και τους συνοδεύει σε συναυλίες ανά τον κόσμο. Λίγο αργότερα γνωρίζει και  προβάρει μαζί με τον Phil Lynott και Gary Moore των Thin Lizzy καθώς και με τον Τζίμη Βατικιώτη και τον Rory Gallagher που εμφανίζονταν μαζί.Μια ακόμα καλή είδηση απο την Αμερική ήταν ότι πήρε το ΟΚ για να γράψει την μουσική και τους στίχους για την καμπάνια των Coca-cola Shoes και αφού πραγματοποιείται αυτό δέχεται τα συγχαρητήρια απο την Atlanta.

      Θα ακολουθήσει άλλη μια προσπάθεια επαναπατρισμού του,αυτήν την φορά κάτω απο το όνομα Steve Gemos αλλά αυτή είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία που δεν έχει τελειώσει ακόμα.Αξιοσημείωτο αν μη τι άλλο είναι πως το τραγούδι του «Σαν τον άνεμο» μπορούμε πια να πούμε ότι αποδείχθηκε προφητικό αφού ο ρυθμός και ο όγκος των μετακινήσεών του σε παγκόσμιο επίπεδο δεν έχουν προηγούμενο,βάζοντας ψηλά τον πήχη για έναν καλλιτέχνη που πάντα αναζητούσε την τελειότητα στην φυγή.

© 2020 by B-otherSide Records

  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
Asset 2.png